Riktigt otäckt :S

Hej hopp tallen krash!
Nu ska ni få veta en läskig sak! Imorse kl 8.45 så ringde pappa på NO lektionen men jag kunde ju förstås inte svara så jag tryckte bara av det. Sen glömde ja att ringa upp. Men sen efter skolan så gick jag ju med Emma hem till henne, och då så ringde pappa.
Pappa: Jag tror du har skrämt slag på halva släkten... :O
Jag: VA?!
Pappa: Imorse så hade grannen sett att den jätte stora tallen vid hundkojan hade blåsits ner!

Då hade det blåsit så himla mycket att en 20 meter stor tall hade knäckts av.
Pappa: Vi trodde ju att du hade hamnat under så då ringde jag först till din faster men hon kunde inte kolla för hon va för långt bort, så då ringde jag farfar som skulle skicka Magnus (min morbror) men då hade Linda (min kusin) redan åkt dit från jobbet! Hon såg mina röda snöskor under tallen och trodde det va du (jag asså) så hon blev ju livrädd! Men som tur va så va det ju inte du!

Tänk om tallen hade blåsit ner på huset :O För den va ju inte långt ifrån!!
Här är lite tallris och den avknäckta tallen:

En som vi känner som heter Gunnar Tevedal hade åkt hem till oss och hugt av tallen som låg på backen!

All ved :S

Där den gick av!
Jag tycker det va otäckt och man vet ju inte vad som skulle ha kunnat hänt! Så det va liksom tur i oturen :O
Över till något annat...
Imorgon ska vi åka längdskidor hela dagen! Det kommer bli kul men jobbigt. Det är ju sista dagen innan SPORTLOVET :D Så det ska bli kul! Slutar klockan 1 också :thumbup:
Men nu ska jag packa det sista inför imorgon så
HAY DÅE!


Pappa

Ja jag var mycket orolig!

Tur att du var på skolan och inte under tallen!

2011-03-03 | 21:54:21 | http://www.jamtlandicum.com
Saraa

åh, riktigt läskigt! ♥

2011-03-04 | 15:25:15 | http://saraprestberg.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



»Hej hopp! Det här är en blogg om mig och min vardag! Jag är en lite häst tokig tjej som älskar att dansa och sjunga! Bor uppe i det kalla Jämtland 2 mil från skidorten Åre. Rider, fotograferar och är ute på äventyr mest hela tiden! Hoppas du gillar bloggen och intresserar den dig så följ mig gärna med bloglovin. ♥